torsdag 12. juli 2007

Fra Sandane til Beijing

Da reiser jeg til Kina om to timer. Siste avskjed er tatt med Gudrun (hun har gått på jobb), og flyet mitt forlater Sandane Lufthavn, Anda klokken ti på elleve. Så lander jeg i Oslo litt før klokken tolv, har lunsjavtale med Alexander (som skal være vikar for meg på Kulturo mens jeg er borte) før han skal på jobb halv to. Så har jeg noen ærend i Oslo før jeg vender tilbake til Gardermoen, sjekker inn sånn i halv-seks-tiden. Flyet lander i Stockholm etter en times tur klokken 20.25, og går videre derfra 22.30. Det betyr at jeg lander i Beijing 12.55 fredag formiddag (lokal tid).

På lørdag begynner visst skolen, men jeg tviler litt på at det blir så mye undervisning da... Vi skal i hovedsak registrere oss der vi skal bo den første måneden, og sikkert få litt info om opplegget de første seks ukene, der vi skal ha et intensivt språkkurs (som om vi ikke har hatt det det siste året på UiO?) før semesteret begynner på skikkelig i begynnelsen av september.

Men på mandag er det gang! Da begynner vi dagen klokken 8 om morgenen med en to timers prøve! Og deretter ser det ut til at det blir undervisning som bare det fram til sommerkurset slutter 24. august...

0 kommentarer: