torsdag 26. juli 2007

Oisann, en uke siden sist?

Nå var det, til min store overraskelse, allerede en uke siden sist jeg oppdaterte bloggen min... Forhåpentligvis er det fordi tiden her har gått fort, selv om det ikke føles slik for meg...

Utflukter
Anyhow, forrige torsdag, da siste blogginnlegg ble skrevet, var vi på akrobatshow. Det var festlig, men har vært på akkurat samme showet her for tre år siden, så var ikke SÅÅÅ interessant.. På lørdag var vi på enda en fellesutflukt, denne gangen til Den himmelske freds plass (Tian'anmen) og Den forbudte by (se neste to bilder). Der har jeg jo også vært tidligere, men det er jo greit å få med seg de obligatoriske turistgreiene når skolen først faktisk spanderer.

Ellers har det skjedd lite ekstraordinært, men for mange av dere er det vel minst like interessant å lese om slik jeg har det til vanlig, som de ekstraordinære hendelsene? Jeg håper ihvertfall det...

Dagene går foreløpig forholdsvis treigt, men det handler nok litt om at jeg faktisk føler jeg har litt lite å gjøre! De fleste i klassen har hatt en relativt strevsom uke nå, fordi de aller fleste har funnet seg leiligheter og flyttet ut av hotellet vi bor på. Jeg har jo tenkt å bo sammen med Gudrun, men hun kommer ikke hit før om tre uker, så jeg velger å heller drøye leilighetsletingen til det nærmer seg hennes ankomst. Jeg er nemlig fryktelig liten sugen på å bo altfor lenge alene her, når det sosiale nettverket tross alt ikke er så vanvittig stort. Er redd slikt tar litt fort på humøret. Så leilighetsjakten er foreløpig utsatt en uke. Tingen er nemlig den at man ofte flytter inn umiddelbart når man har funnet leilighet. I Norge venter man jo gjerne noen uker, men her er leilighetene som oftest klar, og alt skjer på to dager...

Flytting
Det at såpass mange har flyttet ut fra hotellet betyr også at jeg har fått nytt rom her på hotellet. Arve og Eivind som jeg bodde med har funnet leiligheter, og Hans Henrik var også havnet i samme situasjon med sin tidligere romkamerat Yihu. Dermed flyttet jeg inn til Hans Henrik. Rommet nå er like stort som det forrige rommet jeg bodde på, men vi har bare to senger, så dermed føles det mye større.

Skolegreiene går ganske greit også, foreløpig. Glosepugging er jeg fortsatt ekstremt dårlig til, og desverre handler veldig mye om gloespugging her nå (vi har vel gjerne 30 nye gloser hver dag, sånn i snitt), men alt av innleveringer og sånn går veldig greit. Begynner også å forstå mer og mer av det lærerne sier (snakker utelukkende kinesisk). Jeg føler også at jeg har fryktelig mye fritid for tiden, siden jeg ikke har noen jobb, Gudrun ikke er her, og vi bare er på skolen til klokken 12. Veldig VELDIG uvant for en som pleier ha problemer med å få til alt som skal rekkes over...

På lørdag skal vi på den kinesiske mur og kikke sammen med klassen. Har faktisk vært akkurat den plassen vi skal til før (høres kjent ut, eller hva?), men nok en gang; det er greit å være med på det som skjer sammen med klassen! Ellers er det et hav av innflytningsfester på lørdag, og søndag går sikkert med til lekser og kanskje en liten utflukt et eller annet sted, evnt. se på film.

Gode forslag?
Er det forresten noen gode forslag til hvordan jeg kan få tiden til å gå? Ping pong er jo som kjent prøvd, og DVD-forbruket er relativt høyt, men kanskje noen har noen andre gode ideer? Eventuelt forslag til gode filmer jeg må få med meg? Spytt ut i kommentarfeltet eller sende epost!

6 kommentarer:

Nils sa...

Hvordan få tiden til å gå? Hm. Du kan f.eks lese på pensum. Men du har vel ikke tenkt å holde på med det fra morgen til kveld heller...

Ta en tur. Sykle litt. Se på livet. f.eks. Spise en burger...

Gudrun sa...

Du kan jo foreksempel finne deg en frisør? Eller kanskje kjøpe deg ei ny bukse? Eh?Eh?

"Dreams & dreams" sa...

Du kan kose deg med alle de fantastiske bildene, filmene osv på gladmatavis.no som har vært my doe- den siste uka!

Ingunn sa...

Hei og hå!!
No har eg òg funne fram til bloggen her - Gudrun viste meg den no. Ser no ut som du har det bra der du e :) Vi tar godt vare på Gudrun her, ekje lenge te ho kjem nedover no!
Du får ha lukke til med all kinesisken ;)

Jon sa...

Du kan jo sjekka ud hildeogjon.blogspot.com:)

Caroline sa...

Ting som kan gjøres: Oppdatere oftere?

Åh, men så gøy at du er ute på reisefot! Skulle gjerne ha sneket meg med i kofferten din. :-D